کسب و کار

کسب و کار

و این منم ، یک آدم موفق و راضی از زندگی که درطول 25 سال زندگی پرفرازو نشیب کوچکترین شکایتی نداره ...خودش تلاش کرده و موفق شده ...اومده که یاد بده تا شاید دیگران هم از زندگیشون راضی باشن.
موفقیت در کسب و کار تنها با دانش و آگاهی امکان پذیر است.

سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و اتریوم

سال ۲۰۱۸ سال خوبی برای بیت کوین نبود. تا دسامبر سال ۲۰۱۷، قیمت این ارز دیجیتال به بالاترین میزان خود یعنی تقریبا ۱۹ هزار دلار رسید. در ابتدای سال ۲۰۱۸ قیمت بیت کوین هم چنان بیش از ۱۷ هزار دلار بود اما در دسامبر همین سال ارزش این ارز دیجیتال تا ۳۲۰۰ دلار کاهش یافت. آیا قیمت بازیابی خواهد شد و اگر بازیابی نشود در سال ۲۰۱۹ بر روی کدام ارز دیجیتال باید سرمایه گذاری کنیم؟ بهترین روش ذخیره سازی ارزهای دیجیتال نیز استفاده از لجر نانو اکس (Ledger Nano X) می‌باشد.

آیا اصلا باید بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرد؟

سرمایه گذاری

قبل از آنکه به این سوال بپردازیم که در سال ۲۰۱۹ بر روی کدام ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم، ابتدا می‌پرسیم که آیا اصلا بر روی ارزهای دیجیتال باید سرمایه گذاری کرد یا خیر، زیرا دلایل بسیار زیادی وجود دارد که این سرمایه گذاری را انجام ندهیم.

هیچ ارزش واقعی نظیر دستگاه، اختراع و ساختمانی نظیر شرکت های بورس پشت ارزهای دیجیتال وجود ندارد. این مشکلی است که حتی بر روی تمام ارزهای سنتی نیز تأثیرگذار است. اگر مردم اعتماد خود را به یورو از دست بدهند، یک اسکناس ۱۰۰ یورویی چیزی جز یک تکه کاغذ بی ارزش نخواهد بود.

هرچند مشخص است که یورو کم نوسان تر از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌باشد. خطر بزرگی که وجود دارد این نکته است که بیش از ۹۵ درصد بیت کوین فقط در اختیار تقریبا ۴ درصد کاربران می‌باشد. بنابراین این بازیگران عرصه ارزهای دیجیتال قدرت بسیار زیادی در بازار دارند. منافع این افراد در این است که ارزش ارزهای دیجیتال کاهش شدیدی نداشته باشند اما تحت شرایط خاصی، برای کسب سود باید کاهش قیمت شدیدی رخ دهد.

بیت کوین و سایر آلتکوین ها هم چنان پتانسیل رشد بسیار خوبی در سال ۲۰۱۹ دارند، مخصوصا اکنون که قیمت بیت کوین از کف قیمت ۳۲۰۰ دلار افزایش یافته است. بازار نزولی تمام شده است و نوبت ورود گاوها می‌باشد. هم چنین زمان پرداخت مالیات فرارسیده است.

 

بیت کوین و پتانسیل های آن

آیا می‌دانستید اگر در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۰۰ یورو در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کردید اکنون سرمایه گذاری شما ارزشی بیش از یک میلیون یورو داشت.

دلیل اختراع بیت کوین چه بود؟

از زمان اختراع اینترنت در دهه ۱۹۹۰، دسترسی به آن به صورت چشمگیری افزایش یافته است. درب ورود به جهان مجازی و در نتیجه معاملات جهانی باز شده است. معاملات جهانی با ارزهای مختلف باعث دشوارتر شدن تراکنش های پرداخت می‌شود، به طوری که کارمزدهای زیاد و زمان پردازش طولانی اصلا چیز نامعمولی نیست.

با وجود بیت کوین، این نگرانی ها دیگر وجود ندارد. با وجود ارزهای دیجیتال، می‌توان تراکنش ها را از آلمان به ژاپن طی چند دقیقه و با هزینه بسیار ناچیز ارسال کرد. در ارزهای دیجیتال دیگر به واسطه هایی نظیر بانک و دولت نیاز نیست، اما می‌توان مستقیما از کیف پول به آدرس مقصد شخص دیگر ارسال کرد.

نقطه ضعف ارزهای دیجیتال این است که باید به اینترنت متصل بود، اما فرقی ندارد که از طریق لپتاپ، تبلت یا گوشی تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشت. به علاوه، حمله به ارزهای دیجیتال در بین هکرها بسیار محبوب است. خبرهای سرقت مقدار پول بسیار زیاد توسط صرافی های ارز دیجیتال نظیر پولونیکس اخباری رایج است. این موضوع باعث می‌شود داشتن کیف پول سخت افزاری از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. این موضوع بدان معنا است که می‌توانید موجودی حساب خود را در دستگاه USB یا سایر دستگاه های ذخیره سازی همراه داشته باشید.

افزایش پذیرش بیت کوین

فارغ از اینکه ارزش بیت کوین در روند صعودی بعدی تا چه قیمتی افزایش یابد، ارزش بازار بیش از ۶۰ میلیارد یورویی بیت کوین معرف اهمیت این ارز دیجیتال می‌باشد. قرار نیست که سرمایه گذاران اولیه بیت کوین به این زودی ها از این عرصه خارج شوند. بسیاری از افراد معتقدند که بازار بیت کوین هم چنان در حال بروز پتانسیل های خود می‌باشد و این بازار هم چنان در مراحل اولیه خود قرار دارد.

هم چنین علاوه بر افزایش قیمت که در ماه های اخیر شاهد آن بوده ایم، پذیرش این ارز دیجیتال نیز افزایش یافته است. به همین دلیل افزایش قیمت بعدی بیت کوین نیز قریب الوقوع می‌باشد.

آیا اکنون زمان خوبی برای سرمایه گذاری در بیت کوین است؟

تفاوت اتریوم و بیت کوین

در حال حاضر بهترین زمان برای سرمایه گذاری بر روی بیت کوین می‌باشد زیرا بدگمانی کلی در خصوص سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال وجود دارد. با کمی شانس کسانی که اکنون سرمایه گذاری می‌کنند می‌توانند جزو کسانی باشند که در روند صعودی بزرگ بعدی حاضر باشند و پس از مدتی، از کسب سود بسیار زیاد خوشحال خواهند شد. لازم به ذکر است که احتمال وقوع این اتفاق قطعی نیست اما بسیار امکان پذیر است.

مزایای فناوری بلاک چین را نمی‌توان انکار کرد. بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که واسطه هایی نظیر بانک ها و سازمان های مالی را کنار گذاشته است و مشارکت در معاملات بین المللی را حتی بدون داشتن حساب بانکی امکان پذیر می‌سازد. این شرایط یک مدل ارز دموکراتیک به معنای واقعی کلمه است که متوقف کردن آن بسیار دشوار می‌باشد، زیرا با استفاده ابزارهای فنی کنونی، هک کردن و دستکاری بیت کوین غیرممکن است. ممنوع کردن بیت کوین نیز بسیار خطرناک است زیرا تا زمانی که فقط یک رایانه برای صدور بیت کوین وجود داشته باشد می‌توان به معامله آن پرداخت.

 

اتریوم رقیب بی سروصدایی نیست

اگرچه بیت کوین یک ارز دیجیتال اصیل است، اما اتریوم نیز می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد. اتریوم در صدد استفاده از فناوری خود برای جایگزین شدن به جای اشخاص ثالثی است که اطلاعات شخصی ما را ذخیره می‌کنند. هدف اتریوم، غیرمتمرکز کردن اطلاعات شخصی ما می‌باشد.

به مثال زیر دقت کنید: بعضی از افراد ممکن است از خدمات ثبت اسناد آنلاین با پلتفرم های آنلاین برای همکاری در یک پروژه بهره ببرند. سایر افراد نیز اطلاعات خود نظیر عکس ها، بیمه نامه ها، فاکتورها و غیره را در سیستم ابری مایکروسافت یا اپل ذخیره کنند. بنابراین همه ما اطلاعات خود را به اشخاص ثالث ارسال می‌کنیم و به محافظت و یکپارچگی اطلاعات خود اعتماد می‌کنیم.

فرقی نمی‌کند که این روش ها تضمین شده باشند یا خیر، نکته مهم این است که ما نمی‌توانیم صحت آنها را بررسی کنیم. چشم انداز اتریوم این است کاربردهای مشابهی که گوگل، اپل و فیسبوک ارائه می‌دهند را از طریق برنامه های توزیع شده و غیرمتمرکز بر بستر فناوری اتریوم ایجاد کند که کنترل اطلاعات را به خود ما که صاحبان اصلی اطلاعات می‌باشیم برگرداند. هیچکس به جز صاحب اطلاعات نخواهد توانست به اطلاعات دسترسی پیدا کند یا آنها را تغییر دهد.

آیا اتر و اتریوم فناوری های آینده می‌باشند؟

برای بسیاری از افراد، اتریوم دنباله روی بیت کوین می‌باشد. این موضوع را می‌توان در این نکته مشاهده کرد که ارزش بازار اتریوم به نصف ارزش بازار بیت کوین رسیده است. پیش بینی اینکه چه زمانی اتریوم به بیت کوین می‌رسد بسیار دشوار است. اتریوم فناوری ای را ارائه می‌دهد که در آینده بسیار پیشرفته و پیشرو خواهد بود. هرچند اتریوم و ارز دیجیتال آن به اسم اتر تقریبا در فاز اولیه توسعه خود قرار دارد. بنابراین اتریوم چالش های مهمی پیش روی خود دارد که قبل از رسیدن به ثباتی نظیر ثبات بیت کوین باید بر آنها غلبه کند.

با افزایش برنامه های مبتنی بر اتریوم، این سوال به وجود می‌آید که بر سر قراردادهای هوشمند با برنامه نویسی ضعیف که باعث اختلال در شبکه یا حتی مسدود شدن آن می‌شوند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ماشین مجازی اتریوم با این شرایط چگونه مواجه می‌شود؟ به دلیل ماهیت غیرمتمرکز اتریوم، مداخله کردن غیرممکن است. این امر مخالف با ماهیت بلاک چین است که باید غیرقابل تغییر باشد.

موضوع حل نشده دیگر، تعداد کل توکن ها می‌باشد. سقف تعداد بیت کوین ها محدود به ۲۱ میلیون توکن می‌باشد و این موضوع تغییر نخواهد کرد. در خصوص اتر هنوز مشخص نشده است که چه تعداد توکن وجود خواهد داشت؟ در حال حاضر بیش از ۸۰ میلیون توکن اتر وجود دارد که ۷۲ میلیون توکن در فروش عمومی جنسیس ایجاد شده است. به علاوه، “بمب سختی” که قرار است از تورم جلوگیری کند در ابتدای مسیر تأثیرگذاری خود می‌باشد. این موضوع بدان معنا است که هرچه توان محاسباتی شبکه افزایش یابد، محاسبات رمزنگاری که ماینرها باید پردازش کنند دشوارتر می‌شود. باید منتظر ماند و دید که آیا بمب سختی اتر عمل می‌کند و میزان تولید توکن ها کاهش می‌یابد یا خیر.

مشکل دیگری که به دلیل رشد سریع اتر به وجود آمده است، مقیاس پذیری می‌باشد. بنابراین شبکه اتریوم باید از عهده افزایش تعداد کاربران برآید. یک روز قبل از سقوط اتر، در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷ بیش از ۳۰۰ هزار تراکنش اتر انجام شد. این تعداد تراکنش برای ارز دیجیتالی که از پیدایش آن فقط دو سال می‌گذرد یک رکورد محسوب می‌شود.

جواب تمام سوالات مطرح شده این است که اتریوم در ابتدای مسیر و در فاز دوم از چهار فاز برنامه ریزی شده خود می‌باشد، بنابراین پتانسیل چشمگیری برای توسعه بیشتر دارد. اتر فرصت این را دارد که به پول قابل برنامه نویسی آینده تبدیل شود. به همین دلیل، مسائلی که ذکر شد باید برطرف شود. به علاوه، به همبستگی قوی در جامعه نیاز است تا از انجام تغییرات پشتیبانی شود.

آیا زمان خوبی برای سرمایه گذاری بر روی اتر است؟

اتریوم چیست و چگونه کار می کند

این پارادوکس بسیار عجیبی است که تمام بدبینی ها و شک های زیاد موجود باعث افزایش امید به این موضوع می‌شود که سرمایه گذاری در شرایط کنونی سود خوبی به همراه خواهد داشت. کسانی اکنون سرمایه گذاری می‌کنند می‌توانند جزو کسانی باشند که در روند صعودی آتی سود کسب کنند و در حالی که سایر افراد از هیجان افزایش قیمت ها هیجان زده اند، با سود کسب شده از این عرصه خارج شوند.

این موضوع کاملا به صورت تئوری می‌باشد. مزایای فناوری بلاک چین پرشمار است و احتمالا با آنها آشنا هستید. اتریوم یک ارز دیجیتال عمدتا غیرمتمرکز است من واسطه ها را حذف می‌کند و به مردم سراسر جهان امکان می‌دهد تا برنامه های غیرمتمرکز بر اساس استاندارد ERC-20 اتریوم توسعه دهند. از آنجایی که بدون داشتن حساب بانکی، سرمایه گذاری در این عرصه هم چنان امکان پذیر است، افراد فاقد حساب بانکی این فرصت را دارند تا برای اولین در بازار سرمایه گذاری شرکت کنند. در عین حال به دلیل ساختار و معماری فنی بلاک چین اتریوم، دستکاری یا هک کردن آن بسیار دشوار است. حتی می‌توان گفت که حداقل با ابزارهای فنی کنونی این امر غیرممکن است.

کسب سود با اتریوم؛ احتمالات پرشمار

روش های بسیار زیادی برای کسب سود با اتریوم وجود دارد. از طریق تراست سرمایه گذاری اتریوم (بنیاد امانت داری سرمایه گذاری) سرمایه گذاری بر روی اتریوم در سال ۲۰۱۹ امکان پذیر است، اما این امر با بانکداری در اتریوم شدنی است. روش جایگزین این است که می‌توانید به انجام معاملات اوراق مشتقه اتریوم بپردازید یا صرفا به طور مستقیم اتر بخرید.

اگر اتریوم بخرید یا بر روی سهام اتریوم سرمایه گذاری کنید، سرمایه گذاری شما منحصرا بستگی به قیمت بازار خواهد داشت. این شرایط در معاملات اوراق مشتقه اتریوم با وجود کارگزاری هایی نظیر eToro متفاوت است. در این شرایط حتی اگر قیمت اتریوم کاهش یابد هم چنان می‌توانید سود کسب کنید. هنگام معاملات با CFD ها بدون خرید ارز دیجیتال، مستقیما با نوسان قیمت اتریوم سروکار دارید.

 

نتیجه گیری

بیت کوین و اتریوم هم چنان گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری می‌باشند. بازار صعودی اخیر این موضوع را تایید می‌کند. اما قبل از آنکه به سرمایه گذاری بپردازید تحقیقات خود را انجام دهید و همانند افرادی نباشید که به دلیل تبلیغات و سروصدای موجود در سال ۲۰۱۷ وارد این عرصه شدند. درباره تصمیم های خود فکر کنید تا بتوانید سود کسب کنید.

 

 

منبع 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی